Exhibition / Eugenio Tibaldi / A. Boriçi, A. Naçi, B. Frrokaj, B. Hafesllari, E. Pipero, E. Vela, G. Manuka, M. Mecaj, T. Kurti / “30YEARSOLD” / IIC, UA, Harabel / FAB Gallery / 11th – 25th of March, 2019 / Tirana
The “30yearsold” project, realized by the collaboration of three institutions: the Italian Institute of Culture, the University of Arts and the Contemporary Art Platform, was concluded with a final exhibition (with the same title) of the project’s mastermind Eugenio Tibaldi, and his associates, some of the young Albanian artists. The exhibition will remain open at the FAB gallery premises from the 11th – 25th of March 2019. The curatorial writing of the exhibition was composed by Valentina Bonizzi.
The young participating artists: Ardit Boriçi, Aulon Naçi, Bibi Frrokaj, Bleona Hafesllari, Egi Pipero, Ergys Vela, Gentjana Manuka, Mirjana Mecaj and Tamara Kurti are those who responded to the artist’s invitation to interact step by step, starting with the research made in the alleyways of the capital, Tirana, in the elaboration of ideas, to further continue with the respective creations until the conclusion of the project through the exhibition.
The central part of the FAB gallery exibits the works from the author of the project. His artistic imagination goes beyond the loyal presentation of what he has seen in Tirana during 2018-2019, reflecting it through his stance, through his own experience of reality, the course that life’s organization has taken throughout the last 30 years. The changes mainly in the architectural and social domain, areas that are quite evident, are the result of the combination of all possible interaction fields necessary for the performance of a society.
Both side sections of the FAB gallery exhibit works by the young artists, these works come in the form of installation, sound, video and photography. Almost all works give the impression of a changing country. Generally, the human element is absent in the artwork in the gallery. The special works where man is involved are in themselves a combination of techniques and time also.
Classified by the author himself (A. Naçi) as the order of chaos, the music (composed by him) accompanies the works in the exhibition. The works address time relation between the past and the present with the hope for change – installation (B. Hafesllari, G. Manuka), as well as the connection to the sacred trinity -installation with construction materials (E. Vela). The weakness of man infront of the political system is shown parallel, through an unusual point of view (T. Kurti), with delicate items that are not related to the Albanian culture. The change in the social mentality, followed by changes in architecture, results in a discovery for the artist (E. Pipero), a discovery which he artistically reflects through surfaces of Tirana s changing stages. And in all this change, a place of great importance for further development is common memory – video (M. Meçaj).
Concern over the political and social transition of Albania, with obvious consequences in the life of its citizens, comes through an installation (B. Frrokaj) (reticulation of items) that stands above the head of the visitors. Therefore, today’s reality in Tirana and not only is attributed to everyone for the role everybody plays in society. Artistically reflecting the entire 30-years of Albanian social movement from many viewpoints remains the project’s intentional purpose.
***
Ekspozitë / Eugenio Tibaldi / A. Naçi, B. Frrokaj, B. Hafesllari, Pipero, E. Vela, G. Manuka, M. Mecaj, T. Kurti / “30YEARSOLD” / IIC, UA, Harabel / Galeria FAB / 11 – 25 mars 2019 / Tiranë
Projekti “30yearsold”, i realizuar nga bashkëpunimi i tri institucioneve: Institutit Italian të Kulturës, Universitetit të Arteve dhe Platformës së Artit Bashkëkohor Harabel, u përmbyll me ekspozitën (me të njëjtin titull) përbashkuese të ideatorit të projektit, artistit italian Eugenio Tibaldi, dhe bashkëpunëtorëve të tij, disa prej artistëve të rinj shqiptarë. Ekspozita qëndron e hapur në mjediset e galerisë FAB që prej datës 11 deri më 25 mars 2019. Shkrimi kuratorial i ekspozitës është hartuar nga Valentina Bonizzi.
Artistët e rinj pjesëmarrës: Ardit Boriçi, Aulon Naçi, Bib Frrokaj, Bleona Hafesllari, Egi Pipero, Ergys Vela, Gentjana Manuka, Mirjana Mecaj dhe Tamara Kurti, janë ata të cilët iu përgjigjën ftesës së artistit për të bashkëvepruar hap pas hapi, që prej hulumtimit rrugicë pas rrugice në kryeqytetin e Tiranës, në përpunimin e ideve, për të vijuar me krijimet përkatëse deri në përmbyllje të projektit përmes ekspozitës.
Pjesa qendrore e galerisë FAB përmban punimet e vetë autorit të projektit. Përfytyrimi i tij artistik shkon përtej paraqitjes besnike të asaj çfarë ka parë në Tiranën e vitit 2018-2019, duke pasqyruar përmes qëndrimit të vet, përmes përjetimit vetjak realitetin, rrjedhën që ka marrë organizimi i jetës përgjatë këtij 30-vjeçari në të gjitha drejtimet, por kryesisht në atë arkitekturor dhe shoqëror, fusha të cilat spikatin dukshëm, por që janë rrjedhojë e ndërthurjes së të gjithave fushave të mundshme ndërvepruese për mbarëveprimin e një shoqërie.
Dy pjesët anësore të galerisë FAB përfshijnë punimet e artistëve të rinj të cilat vijnë në formën e instalacionit, tingullit zanor, videos dhe fotografisë. Pothuajse në të gjitha punimet përcillet përshtypja e një vendi në ndryshim e sipër. Përgjithësisht, elementi njeri është i papranishëm në punimet shpërfaqëse në galeri. Punimet e veçanta që e përfshijnë njeriun janë në vetvete ndërthurje jo vetëm teknikash, por edhe kohësh.
Cilësuar nga vetë autori (A. Naçi) si rendi i kaosit, muzika (e kompozuar prej tij) shoqëron punimet në ekspozitë. Punimet trajtojnë si lidhjen kohore midis së kaluarës dhe së tashmes me shpresën për ndryshim – instalacion (B. Hafesllari, G. Manuka), po ashtu edhe lidhjen me trinitetin e shenjtë – instalacion me materiale ndërtimi (E. Vela). Dobësia e njeriut para sistemit politik vjen në ekspozitë në paralelizëm me sende delikate që nuk lidhen me kulturën shqiptare, përmes një këndvështrimi jo të zakontë (T. Kurti); ndryshimi në mendësinë shoqërore, i ndjekur nga ndryshimet në arkitekturë, rezulton zbulim për artisten (E. Pipero), zbulim të cilin ajo e pasqyron artistikisht përmes sipërfaqeve në ndryshim të Tiranës. Dhe në gjithë këtë ndryshim, vend me rëndësi për zhvillimin e mëtejshëm zë kujtesa e përbashkët – video (M. Meçaj).
Shqetësimi mbi kalimin politik dhe shoqëror të Shqipërisë, me pasoja të dukshme në jetën e qytetarëve të saj, vjen përmes një instalacioni (B. Frrokaj) (rrjetëzim sendesh) që qëndron përmbi kryet e vizitorëve. Për rrjedhojë arsyetimi, realiteti i sotëm i Tiranës dhe jo vetëm është meritë e çdokujt, e rolit që gjithsecili luan në shoqëri. Në përputhje me këtë mënyrë të pari, qëndron edhe qëllimi bashkëveprues i projektit, për ta pasqyruar artistikisht nga disa këndvështrime të gjithë lëvizjen shoqërore shqiptare 30-vjeçare.