Exhibition / “Myrtis – face to face with the past” / COD / September 14th – October 6th, 2018 / Tirana
“Myrtis: face to face with the past”, the unique exhibition arriving to Albania for the first time from the Greek museums at the COD (Centre for Openness and Dialogue), it will remain open from 14 September to 6 October 2018. This exhibition was made possible thanks to the cooperation between the United Nations and the Greek Embassy in Albania.
The exhibition is in itself is a collaboration between history, archaeology, medicine, technology and art. Consequently, it includes a variety of archaeological and technological objects, paintings, sculptures, photographs, drawings, installations and is distinguished for the itinerant character, traversing many places in the world, starting from the country of origin, Greece.
Any scientific evidence or any artistic production, consequently, relates to the short life of an 11-year-old girl who lived during the Pericles’ golden age and tragically passed away because of the typhus epidemic that plagued ancient Athens 2 500 years ago. The reason that Myrtis reappears one way or another is because even 2 500 years later, thousands of lives are lost by typhoid fever.
The purpose of the exhibition is to present all the steps from the archaeological excavation to the study of skeletal material, leading to re-creation the face of one of the victims of the Athens plague.
Little Myrtis is a special girl even for the United Nations. Appreciated at the United Nations Summit on Millennium Development Goals as “Friend of the Millennium Development Goals”, has been “revived” today to become a powerful voice in achieving UN Sustainable Development Goals, especially in issues related to the prevention of diseases affecting children.
Records show that, despite the enormous efforts to reduce child mortality, millions of children lose their lives every year before they reach the age of five.
In the exhibition, through painting, sculpture and wood engravings, real and abstract reflections for the Myrtis symbol are given in the form of support from Greek and foreign artists.
In the artworks of the exhibition, the idea is to consecrate the figure of the little girl by the self-taught artist Giannis Mytrakas (“Mother goddess, mortal mother”); the painter Vasiliki Sari, in turn, displays Myrtis through a canvas sculpture thanks to the mixing of techniques (“Iketides”); Vasilis Apostolou presented Myrtis as something she could never be, as woman (“Untitled”); Paskalis Agelidis is another artist who through the painting titled “Kujtimi” seeks to see hope.
Myrtis is the symbol that delivers the call coming from antiquity, bearing in itself the criticism for the contemporaries about the non-prevention and failing to treat those diseases that are not necessarily deadly. The general coordinator of the exhibition is Manolis I. Papagrigorakis and its curate is provided by Haralampos Haitas.
***
Ekspozitë / “Myrtis – ballë për ballë me të shkuarën” / COD / 14 shtator – 6 tetor 2018 / Tiranë
“Myrtis: ballë për ballë me të shkuarën”, ekspozita e veçantë që vjen për herë të parë në Shqipëri nga muzetë e Greqisë në COD (Qendra për Hapje dhe Dialog), qëndron hapur që prej 14 shtatorit deri më 6 tetor 2018. Kjo ekspozitë është mundësuar edhe falë bashkëpunimit mes Organizatës së Kombeve të Bashkuara dhe Ambasadës së Greqisë në Shqipëri.
Ekspozita është në vetvete bashkëpunim midis historisë, arkeologjisë, mjekësisë, teknologjisë dhe artit. Për rrjedhojë, përfshin një shumëllojshmëri objektesh arkeologjike e teknologjike, piktura, skulptura, fotografi, vizatime, instalacione dhe dallohet për karakterin shëtitës, duke përshkuar shumë vende në botë, nisur nga vendi i origjinës, Greqia.
Çdo dëshmi shkencore apo çdo prodhim artistik si rrjedhojë, lidhet me jetën e shkurtër të një vajze 11-vjeçare, e cila jetoi gjatë epokës së artë të Perikliut dhe u nda nga jeta në mënyrë tragjike, për shkak të epidemisë së tifos që pllakosi Athinën e lashtë 2 500 vjet më parë. Arsyeja që Myrtis-i rivjen në një mënyrë apo një tjetër është se edhe 2 500 vjet më pas, mijëra jetë njerëzish humbasin pikërisht nga ethet tifoide.
Qëllimi i ekspozitës është paraqitja e të gjitha hapave që nga gërmimi arkeologjik te studimi i materialit skeletor, duke arritur te rikrijimi i fytyrës së një prej viktimave të murtajës së Athinës.
Vogëlushja Myrtis është një vajzë e veçantë edhe për Kombet e Bashkuara. E vlerësuar në Samitin e Kombeve të Bashkuara për Objektivat e Zhvillimit të Mijëvjeçarit si “Mike e Objektivave të Zhvillimit të Mijëvjeçarit”, është “ringjallur” sot për t’u bërë një zë i fuqishëm në arritjen e Objektivave të Zhvillimit të Qëndrueshëm të OKB-së, veçanërisht në çështje që kanë të bëjnë me parandalimin e sëmundjeve që prekin fëmijët.
Të dhënat tregojnë se, pavarësisht përpjekjeve shumë të mëdha për uljen e vdekshmërisë te fëmijët, çdo vit, miliona fëmijë humbasin jetën përpara se të arrijnë moshën 5-vjeçare.
Në ekspozitë, përmes pikturës, skulpturës dhe gdhendjes në dru jepen pasqyrime reale dhe abstrakte për simbolin Myrtis në formë mbështetjeje nga artistë grekë dhe të huaj.
Në veprat artistike të ekspozitës spikat ideja për ta shenjtëruar figurën e vogëlushes nga piktori autodidakt Giannis Mytrakas (“Nëna perëndeshë, nëna e vdekshme”); piktorja Vasiliki Sari, nga ana e saj, e pasqyron Myrtis-in përmes një skulpture në kanavacë falë përzierjes së teknikave (“Iketides”); Vasilis Apostolou e paraqit Myrtis-in në formën që nuk mundi kurrë ta marrë, në formën e një gruaje (“Pa titull”); Paskalis Agelidis është një tjetër artist i cili përmes pikturës me titull “Kujtimi” kërkon të shohë shpresën.
Myrtis-i është simbolizimi që lëshon thirrjen ardhur prej lashtësisë duke mbartur në vetvete kritikën ndaj bashkëkohësve lidhur me mosparandalimin dhe mostrajtimin e atyre sëmundjeve që jo domosdoshmërisht janë vdekjeprurëse.
Koordinuesi i përgjithshëm i ekspozitës është Manolis I. Papagrigorakis, kurse kurimi i saj është mundësuar nga Haralampos Haitas.
http://cod.al/en/