Screening/ DokuFest / Harabel / Reja /August 4 th 2020 / Tirana
Thanks to the collaboration with Harabel Platform, the well-known festival, DokuFest, selected a few films from the program (2020), to present to the public on the evening of August 4th, 2020, in the premises of “Reja”, in Tirana. DokuFest is a film festival which takes place in the city of Prizren, but unlike previous years, this year – for objective reasons – it was broadcasted through the “online” platform. (https://online.dokufest.com/). And just like the last two years, even this third year DokuFest chose to develop the prologue of its activity in Tirana.
The selected films belonged to the short film category; they came from authors of different nationalities; elaborated on diverse topics, under a contemporary spirit. Respectively the titles: “3 Logical exists”, Mahdi Fleifel, (Denmark, United Kingdom, Lebanon, 2020); “Black sun” / Ardi Çiltepe (Turkey, Germany, 2019); “The Salon” Zgjim Terziqi, (Kosovo, 2019); “Sun dog”, Dorian Jespers, (Belgium, 2020).
–“3 logical exits” is in itself a sociological meditation on the various “(paths) exits” chosen by Palestinian youth to cope with life in the refugee camps. The director himself is witnessing the moments when thousands of Palestinians take to the streets to oppose the repressive measures of the Lebanese government. His documentary is an attempt to come to the aid of these young people, whose survival in a dead-end situation is extremely difficult; also, what is reflected is important for shared memory.
– “Diell i Zi“ (“Black sun ”); A storm approaches during a sudden trip to a remote island during a funeral. While the deceased is buried in a hurry, a man escapes towards Aegean Turkey: a dive into the sea, a dream in a city hotel, a light sleep in a hammam, and a visit to the coffin maker. Upon arrival home, he eats what is left as the wailing begins. And for the closing, the burial is eclipsed by an ultimate desire.
– Salloni” (“The Salon”); An unpleasant event happened the day before. A day later this event is brought to life through the words of the women present in the hairdressing salon where, ironically, a young bride is being adorned. What is the event: a woman has killed her husband, while the future bride at the hairdresser is in a hurry to get married. With an extreme simplicity and in an extremely limited time, the film raises many questions about sensitive but often invisible social issues.
– “Qeni i diellit” ( “Sun dog”), comes with a completely unique style. Fedor is a young locksmith in Murmansk, a city frozen in the darkness of the Russian Arctic. He wanders from one client to another through alleys led by a fantasy that limits him from the city and its inhabitants. Dreams take him away from reality, opening the doors of a phantasmagorical universe: a second sun rises over the horizon of the Russian Arctic.
Dokufest, as always, brings a breath of fresh air to Tirana in terms of cinematic quality and what it selects for the viewers, which are best presented in the “summer venues” (“Reja”).
***
Projektim / DokuFest / Harabel / Reja / 4 gusht 2020 / Tiranë
Falë bashkëpunimit me Platformën Harabel, festivali mjaft i njohur tashmë, DokuFest, përzgjodhi disa filma nga programi (2020), për t’ia paraqitur publikut mbrëmjen e 4 gushtit 2020, në mjedisin “Reja”, në Tiranë. DokuFest-i është një festival filmik i cili zhvillohet në qytetin e Prizrenit, por në dallim nga vitet e mëparshme, këtë vit – për arsye objektive – u përcoll përmes platformës “online” (https://online.dokufest.com/). Pa ndryshim nga dy vitet e fundit, edhe këtë vit të tretë DokuFest-i zgjodhi që prologun e veprimtarisë së vet ta zhvillonte në Tiranë.
Filmat e paracaktuar i përkisnin metrazhit të shkurtër; ata vinin nga autorë të kombësive të ndryshme; shtjellonin tema të larmishme, nën një frymë bashkëkohore. Përkatësisht titujt: “3 Logical exists”/“3 dalje logjike”, Mahdi Fleifel, (Denmark, United Kingdom, Lebanon, 2020); “Black sun”/“Diell i zi”, Arda Çiltepe (Turkey, Germany, 2019); “Salloni”/“Salon”, Zgjim Terziqi, (Kosovë, 2019); “Sun dog”/“Qeni i diellit”, Dorian Jespers, (Belgjikë, 2020).
– “3 dalje logjike” është në vetvete një meditim sociologjik mbi “(rrugë)daljet” e ndryshme që zgjedhin të rinjtë palestinezë, për të përballuar jetën në kampet e refugjatëve. Regjisori vetë është dëshmitar i çasteve kur mijëra palestinezë dalin në rrugë për të kundërshtuar masat shtypëse të qeverisë libaneze. Dokumentari i tij është një përpjekje për t’u ardhur në ndihmë këtyre të rinjve, mbijetesa e të cilëve në një gjendje mbushur me rrugë pa krye është tejet e vështirë; gjithashtu, ajo çka pasqyrohet është e rëndësishme për kujtesën e përbashkët.
– “Diell i zi”; Një stuhi afrohet gjatë një udhëtimi të papritur drejt një ishulli të largët për një funeral. Ndërsa i ndjeri është varrosur me nxitim, një burrë shmanget drejt Turqisë së Egjeut: një zhytje në det, një ëndërr në një hotel qyteti, një gjumë i lehtë në një hamam dhe një vizitë te bërësi i arkëmorteve. Pas mbërritjes në shtëpi, hahet çka mbetur teksa fillon vajtimi. Dhe në përmbyllje, varrimi eklipsohet nga një dëshirë e fundme.
– “Salloni”; Një ngjarje e pakëndshme ka ndodhur një ditë më parë. Një ditë më pas kjo ngjarje sillet e përsillet përmes fjalëve të grave të pranishme në flokëtarinë ku, për ironi, po zbukurohet një nuse e re. Cila është ngjarja: një grua ka vrarë burrin e saj, teksa nusja e ardhshme në flokëtarì është ngutur të martohet. Me një natyrshmëri të skajshme dhe në një kohë tejet të kufizuar, filmi ngre shumë pikëpyetje mbi çështje të ndjeshme shoqërore, por shpeshherë të padukshme.
– “Qeni i diellit” vjen me një stil krejtësisht unik. Fedori është një bravandreqës i ri në Murmansk, një qytet i ngrirë në errësirën e Arktikut rus. Ai endet nga një klient te tjetri përmes rrugicash i prirë nga një fantazi që e kufizon atë nga qyteti dhe banorët e tij. Ëndrrat e largojnë nga realiteti, duke i hapur dyert e një universi fantazmagorik: një diell i dytë lind mbi horizontin e Arktikut rus.
Dokufest-i, si përherë, sjell një frymëmarrje ndryshe në Tiranë për sa i përket cilësisë kinematografike të asaj çka përzgjedh për shikuesit, paraqitur më së miri kjo në mjedisin veror pritës (“Reja”).